L’amor i el respecte per cada un dels éssers del nostre entorn. Infants, familia, acompanyants, voluntaris,…
Mantenir viu l’impuls vital de cada infant per desenvolupar les seves capacitats intrínseques.
Acollir l’etapa de la globalitat. Integrem les dimensions cognitives, físiques, emocionals, expressives i socials de l’infant. Sota una mirada global.
L’acompanyament emocional. Totes les emocions són incloses i acceptades. A través de poder viure les emocions, l’infant va ampliant el seu mapa emocional i es pot relacionar amb el seu entorn i amb si mateix d’una manera més íntegre.
El conflicte com a una oportunitat per créixer.
Els límits que contenen tot el que passa, per sentir-se segur i cuidat.
Una mirada sistèmica que abraça tota la família.
Restaurar les xarxes entre famílies facilitant espais de creixement mutu en una societat que en que les famílies nuclears resten aillades entre elles.
Oferir un plantejament educatiu amb pedagogia lliure i activa de qualitat, que ofereixi una formació centrada en les necessitats de cada moment evolutiu de l’infant entre pares, educadors i els mateixos infants menors de 6 anys. Això es concreta amb l’Escola d’Educació Lliure que gestiona l’Associació.
Visibilitzar la maternitat com un fenòmen que té unes necessitats de recolzament i acompanyament específiques des de la concepció fins al postpart.
Promoure espais per la informació i formació de famílies sobre diferents eines d’acompanyament a la criança de forma conscient i respectuosa.
Promoure la formació contínua d’educadors i voluntaris creant un espai d’investigació i intercanvi en la línia de respecte a l’autonomia de l’infant i a la seva singularitat i de les seves famílies.
Incentivar el intercanvi amb altres entitats afins a la nostra filosofia de forma que es treballi en xarxa.
Defensar el paper primordial a la societat del temps i la qualitat de les relacions davand del treball, no només com a temps de qualitat. sinó en la seva vessant preventiva com l’eix fonamental que vertebrarà la salut mental i física de la societat de futur.Promoure el reconeixement legal de l’educació alternativa a través de la nostra implicació a la Xell (Xarxa d’Educació Lliure) per aconseguir la visibilització i respecte de les nostres necessitats i decisions com a pares i com a ciutadans.