Formació en educació lliure per a l’acompanyament respectuós de el creixement dels nens i nenes
Xantala, Associació d’Acompanyament a la Criança, us convida a compartir amb nosaltres la formació en educació lliure i criança respectuosa, un itinerari que abraça aquells aspectes que trobem fonamentals per poder acompanyar als / les nens i nenes en el seu descobriment de la vida.
Proposem 9 mòduls de formació en educació lliure on des d’una experiència vivencial, l’auto-observació i la comprensió ens qüestionarem la manera en com vam abraçar totes les necessitats que neixen dins de l’acompanyar i cuidar els nens / es. Pretenem oferir un espai on cadascú pugui elaborar eines o estratègies pròpies per avançar depenent de la seva vivència.
Dirigit a mares, pares, mestres / es, educadors / es, professionals relacionats / es amb l’àmbit educatiu i a totes aquelles persones que vulguin fer del seu vincle amb els / les nens / es una font dels seus aprenentatges i saviesa.
MÓDULS FORMACIÓ EDUCACIÓ LLIURE
1. Bases Educació Lliure
Com escolto les necessitats de les criatures? Com les acompanyo? Com acompanyo a les emocions de les criatures? A través de dinàmiques vivencials reflexionarem sobre com acompanyem a les criatures en els seus processos vitals i d’aprenentatge, aproximant-nos a les bases pedagògiques de l’educació lliure. Una educació basada en l’acceptació i el respecte per la persona, una educació que vol entendre i acompanyar la criatura a desenvolupar-se en totes les seves dimensions.
2. Connectar amb el infant interior
Amb dinàmiques corporals, tècniques de meditació i propostes plàstiques partirem de la vivència pròpia per connectar amb la nostra nena interior, el primer pas acceptar-la i estimar-la. Així podrem acompanyar els infants des de l’acceptació i l’amor
3. Etapes de desenvolupament
En aquest monogràfic abordarem les etapes de desenvolupament infantil i els materials d’exploració que podem proporcionar en el primer septenni de vida. El taller permetrà, a través de dinàmiques vivencials i aportacions teòriques, aprofundir en la psicologia evolutiva i les necessitats bàsiques de cada etapa
4. Límits. Comprensió a través de la corporalitat
A través de l’experiència corporal, partint d’allò més invisible en el nostre ésser, ens aproparem a la comprensió dels límits en el seu ampli significat. El límit com a acte d’amor, com un acte que enforteix, motor d’aprenentatge relacional i base per fomentar la autoestimo i la cura mútua.
5. Joc i Moviment. Introducció a la pràctica psicomotriu
Per a què juguen al que juguen les criatures? Com les podem acompanyar? En aquest monogràfic ens aproparem a el moviment i joc espontani infantil de 0 a 6 anys des de la mirada de la Psicomotricitat Aucouturier i de l’educació lliure. Proposarem dinàmiques vivencials per entendre l’evolució dels jocs en funció de el desenvolupament de la criatura. I ens recolzarem en la teoria per entendre per què juguen i es mouen els i les petites. Amb la comprensió de el joc infantil podem acompanyar les criatures en el seu creixement i aprenentatge de manera més profunda.
6. Procés Creatiu
A través de reconèixer i habitar els llenguatges artístics i expressius que connecten amb les nostres emocions i necessitats més intrínseques, indagarem en el significat de la creativitat. Crearem sense judici, experimentarem amb el nostre ésser que s’expandeix a través d’l’art i la connexió interna.
7. Gènere
En la nostra societat, el gènere recobreix un pes molt important en la construcció de la identitat. En aquest taller indagarem i ens qüestionarem sobre les conseqüències que té el model cultural i educatiu patriarcal en el desenvolupament de la personalitat i de les relacions, explorant formes alternatives de criança.
8. Acompanyament de la sexualitat infantil
Un espai on reflexionar juntes sobre com acompanyar pel que fa al desenvolupament de la sexualitat dels i les infants. Tot compartint coneixement, experiències i recursos, reflexionarem sobre què és l’educació sexual, quins són els seus objectius, quins beneficis aporta a infants i adult @ s, diferenciant com es viu la sexualitat en cada etapa per poder acompanyar amb cura. També abordarem temes que sovint ens preocupen, com la prevenció d’abusos o la influència de la pornografia. Posarem la mirada en abraçar la sexualitat dels nens com a part del seu ésser.
9. Mirada sistèmica
La mirada sistèmica aporta a el món de l’educació claredat perquè famílies i professionals ocupem un lloc que ens cuida i que té cura. Ens ajuda a comprendre que les criatures vénen amb un bagatge de vida, amb una cultura, un sistema familiar i social a què mostrar respecte i amor … Amor a la VIDA. Abordarem les entrevistes amb famílies i les relacions interpersonals laborals. Tot això acompanyat de dinàmiques vivencials i un marc teòric de suport.
TROBADA I PREUS
Proposem nou mòduls de 4 hores, un dissabte a el mes, en horari de 10 a 14.30 amb una pausa de mitja hora.
El preu de cada mòdul és de 50 euros
Preu per als 9 mòduls és de 400 euros. A aquesta modalitat se li suma la possibilitat de venir a l’espai matinal per observar durant 2 matins
Si estàs interessat / da en realitzar aquests mòduls en criança respectuosa i en educació lliure, pots adreçar-te a info@xantala.es indicant el teu interès. Si ens deixes un número de telèfon podem parlar personalment sobre el que necessitis.
Les places són limitades a 15 per a cada mòdul.
Les dates plantejades són les següents: 8 d’octubre, 5 de novembre, 3 de desembre, 21 de gener, 25 de febrer, 25 de març, 29 d’abril, 20 de maig i 3 de juny.
ELS FORMADORS
Dani González
Mestre diplomat d’Educació Infantil, formació en “Eines d’autoconeixement, cap a una educació més humana”, formació en acompanyament de la sexualitat infantil, formació en gestió de conflictes i processos de mediació, formació “El Cura de l’Ànima Infantil”. Pare, acompanyant en projectes d’educació lliure des de fa 12 anys i membre de l’equip de coordinació pedagògica de Xantala.
Felícia (Patrícia de Diego)
Coordinadora de la Trans-Formació. Mare, acompanyant en projectes d’educació lliure (criança-infantil). Amb 12 anys d’experiència. Ex-membre de l’ICE de la UB en pedagogia sistèmica i coaching sistèmic organitzacional. Formadora en l’Institut Integratiu i en la XELL. Membre del grup de treball de la XELL. Gestora de Xantala. Assessorament sistèmic a famílies i equips de treball.
Joana Marquilles
Mestra d’Educació Infantil, psicomotricista en la línia de Bernard Aucouturier en Educació i Prevenció (AEC. Barcelona), formació en Bioenergética i Eneagrama (Bioenergètica Barcelona), formació en Educació Lliure (CRAEV). Acompanyant en diversos projectes d’educació lliure, viva i activa. Actualment acompanyant en Xantala i membre de l’equip de coordinació pedagògica de Xantala.
Jordi Ramon
Mestre en Educació Primària, ballarí, pare i acompanyant en Xantala durant 10 anys i coordinador de la gestió durant 3 anys. Amb més de 20 anys d’experiència en el món de l’educació. Membre de l’equip de coordinació pedagògica de Xantala.
Roberta Castellan
Graduada en comunicació intercultural. Formació en educació lliure (La Caseta, Barcelona), acompanyament emocional (SENDA, Barcelona) psicomotricitat educativa-preventiva en la línia de Bernard Aucouturier (AEC, Barcelona). Acompanyant a Xantala i membre de l’equip de coordinació pedagògica de Xantala.
Estaria interessat en fer el curs anual deducacio lliure pel curs 2018/19.
Soc mestre d’Infantil i penso que seria una molt bona formació per dur a terme. La meva filla ha anat a una escolet d’educacio lliure se Sants i sempre he estat interessat en saber i formar-me mes sobre l’educació lliure.
Hola Xavi! Sóc la Felícia, co-gestora de Xantala i coordinadora de la Trans-FORMACIÓ.
Si et sembla bé t’envio tota la informació per email al teu correu electrònic i seguim parlant per mail o per telèfon (Whatsapp).
Una abraçada!
Felícia,
Secretaria i Co-Gestora de Xantala
Coordinadora de la Trans-Formació
XANTALA
L’Espai d’Educació Lliure del Poblenou
info@xantala.es
http://www.xantala.es
Facebook
Tel. 664 580 347
(Dl-Dv de 10h a 15h)
Hola, Felícia
A mi també m’agradaria rebre informació detallada de la formació per aquest curs ’18-’19.
Salutacions,
María
Hola María, i tant, te l’enviem aviat. Gràcies!
Estaria interessada en fer el curs anual d’ educacio lliure pel curs 2018/19.
Hola Pilar:
Disculpa que se’ns havia passat el teu email. En breu et contactarem per email per concretar, si encara estàs interessada.
Gràcies!
Hola! Em dic Ruth. Aquest curs 2020/21 feu la Trans-FORMACIÓ?
Estaria interessada
Gràcies
Hola Ruth! Sí, en los próximos días tendrémos toda la información disponible.
Si quieres puedes enviar un mail a info@xantala.es
Un saludo!