Espai Matinal

Acompanyem a cada criatura, com un ésser únic, en el seu procés de desenvolupament individual i de relació amb el grup.
Acompanyem a les famílies en el seu procés de criança.

La nostra mirada es basa en els principis de l’Educació Lliure, que proposa la llibertat responsable com la possibilitat de ser una mateixa, de connectar amb les pròpies necessitats bàsiques i d’aprendre a relacionar-se amb les altres amb respecte i empatia.

Els pilars de la nostra proposta són:

  • La nostra ràtio: 1 – 6/8 (1 educadora per cada 6 o 8 criatures) ens permet realment dur a terme els principis pedagògics que enumerem a continuació, amb un acompanyament pròxim i individualitzat, respectant els diferents ritmes de cada criatura.
  • Amb un màxim de 25 criatures de 2 a 6 anys hi ha 3 o 4 educadores en l’espai cada dia per a acompanyar-los.
    L’acceptació de cada individu com un ésser únic: acompanyem els seus processos de desenvolupament a partir de l’escolta profunda, l’observació i la comprensió de la seva etapa evolutiva i context familiar.
  • Acompanyament emocional: acompanyem a la criatura a identificar i expressar les seves emocions, sense jutjar-les, i de manera que no es faci mal a ella ni a les altres. Creiem que totes les emocions formen part de cada persona i per això acompanyem a comprendre-les i gestionar-les.
  • L’autonomia motriu, de comunicació, d’higiene, de prendre decisions segons els seus interessos i necessitats.
  • Acompanyem de prop els conflictes perquè les criatures posin paraules al que senten i al que volen i puguin escoltar a l’altra persona i trobar acords si ho necessiten.
  • L’autoregulació d’esfínters, alimentària, de la seva temperatura corporal.
  • Oferim ambients preparats i cures de lliure circulació, amb materials i propostes pensades per a satisfer les necessitats de les petites, entre els quals la criatura pot decidir autònomament.
  • Aprenentatge a través del joc, l’experimentació, els contes i l’expressió artística. Fomentem la creativitat, escolta i expressió lliure.
  • Proposem un espai de tranquil·litat física i afectiva, perquè les criatures es despleguin tal com són, fomentant la confiança en si mateixes.
  • Amb mirada respectuosa i en contínua reflexió respecte a la coeducació i igualtat d’oportunitats per gènere.
  • Entenem els límits com a bàsics per al desenvolupament emocional i físic de les criatures. Els límits ens contenen, ens abracen, ens donen seguretat i ens proporcionen una convivència harmònica entre totes. Treballem per a posar límits clars, amb sentit, amb comprensió i sense jutjar.
  • Acompanyament a les famílies, amb una comunicació continuada, trobades pedagògiques i entrades i sortides relaxades en l’espai.
  • En el procés d’adaptació de la criatura nova a l’espai respectem el temps que necessiti la nena o nen per a quedar-se sentint-se segura en Xantala i amb vincle amb les educadores. Considerem l’adaptació com un moment clau en el desenvolupament de cada criatura, en el qual elabora psíquica, emocional i físicament la separació del seu espai fusional amb la seva figura d’inclinació. I comporta un repte emocional tant per a la criatura com per a la seva família.
De lunes a viernes, de 9 a 15h.