Xantala

 

Activitats

Activitats, trobades i formacions a Xantala 2021-22

Aquí pots trobar totes les nostres activitats actualitzades, tant per a nens i nenes com per a adults i adultes.

Extraescolars 🤸

  • educación libre psicomotricidad infantil barcelona

Formacions i trobades 🌱

Grup de criança 🤱

  • educación libre grupo de crianza barcelona nov

Projecte

Xantala és una associació sense ànim de lucre, Constituïda per un grup d’educadores i famílies. Té com a finalitat l’acompanyament respectuós de la criança, basant-se en els principis de l’educació lliure. Se centra en l’etapa infantil, des dels 2 fins als 6 anys.

escuela educación libre juego

La nostra principal proposta és la d’acompanyar el lliure desenvolupament dels processos evolutius de les criatures. Entenem l’espai educatiu com un lloc perquè les nenes i nens puguin relacionar-se i conviure entre iguals, així com una oportunitat per a les famílies de teixir xarxes entre elles.

Aquesta associació familiar neix el 2006 com un proposta alternativa a les llars d’infants tradicionals i a l’etapa d’infantil escolar.

Les famílies, les acompanyants i totes les persones que en aquests anys han participat en el projecte l’han anat nodrint d’idees, aportacions, experiències i coherència durant la seva trajectòria.

educación libre juego simbólico

Xantala és, per tant, un lloc de trobada i creixement tant per a les criatures com per a les seves famílies. Així, la seva pràctica es concreta en:

  • Oferir un plantejament educatiu amb pedagogia lliure i activa de qualitat.
  • Promoure espais per a la informació i formació de les famílies sobre diferents eines d’acompanyament a la criança de manera conscient i respectuosa.
  • Promoure la formació contínua en educació lliure i activa, a través de xerrades i tallers i creant espais de recerca i intercanvi.
  • Incentivar l’intercanvi amb altres entitats educatives afins.
  • Promoure el reconeixement legal de l’educació alternativa a través de la nostra implicació en la Xell (Xarxa d’Educació Lliure).

Formació en Educació Lliure 2021-22

Formació en educació lliure per a l’acompanyament respectuós de el creixement dels nens i nenes

Xantala, Associació d’Acompanyament a la Criança, us convida a compartir amb nosaltres la formació en educació lliure i criança respectuosa, un itinerari que abraça aquells aspectes que trobem fonamentals per poder acompanyar als / les nens i nenes en el seu descobriment de la vida.

Proposem 9 mòduls de formació en educació lliure on des d’una experiència vivencial, l’auto-observació i la comprensió ens qüestionarem la manera en com vam abraçar totes les necessitats que neixen dins de l’acompanyar i cuidar els nens / es. Pretenem oferir un espai on cadascú pugui elaborar eines o estratègies pròpies per avançar depenent de la seva vivència.

Dirigit a mares, pares, mestres / es, educadors / es, professionals relacionats / es amb l’àmbit educatiu i a totes aquelles persones que vulguin fer del seu vincle amb els / les nens / es una font dels seus aprenentatges i saviesa.

educación libre formación barcelona xantala

MÓDULS FORMACIÓ EDUCACIÓ LLIURE

1. Bases Educació Lliure

Com escolto les necessitats de les criatures? Com les acompanyo? Com acompanyo a les emocions de les criatures? A través de dinàmiques vivencials reflexionarem sobre com acompanyem a les criatures en els seus processos vitals i d’aprenentatge, aproximant-nos a les bases pedagògiques de l’educació lliure. Una educació basada en l’acceptació i el respecte per la persona, una educació que vol entendre i acompanyar la criatura a desenvolupar-se en totes les seves dimensions.

2. Connectar amb el infant interior

Amb dinàmiques corporals, tècniques de meditació i propostes plàstiques partirem de la vivència pròpia per connectar amb la nostra nena interior, el primer pas acceptar-la i estimar-la. Així podrem acompanyar els infants des de l’acceptació i l’amor

3. Etapes de desenvolupament

En aquest monogràfic abordarem les etapes de desenvolupament infantil i els materials d’exploració que podem proporcionar en el primer septenni de vida. El taller permetrà, a través de dinàmiques vivencials i aportacions teòriques, aprofundir en la psicologia evolutiva i les necessitats bàsiques de cada etapa

4. Límits. Comprensió a través de la corporalitat

A través de l’experiència corporal, partint d’allò més invisible en el nostre ésser, ens aproparem a la comprensió dels límits en el seu ampli significat. El límit com a acte d’amor, com un acte que enforteix, motor d’aprenentatge relacional i base per fomentar la autoestimo i la cura mútua.

5. Joc i Moviment. Introducció a la pràctica psicomotriu

Per a què juguen al que juguen les criatures? Com les podem acompanyar? En aquest monogràfic ens aproparem a el moviment i joc espontani infantil de 0 a 6 anys des de la mirada de la Psicomotricitat Aucouturier i de l’educació lliure. Proposarem dinàmiques vivencials per entendre l’evolució dels jocs en funció de el desenvolupament de la criatura. I ens recolzarem en la teoria per entendre per què juguen i es mouen els i les petites. Amb la comprensió de el joc infantil podem acompanyar les criatures en el seu creixement i aprenentatge de manera més profunda.

6. Procés Creatiu

A través de reconèixer i habitar els llenguatges artístics i expressius que connecten amb les nostres emocions i necessitats més intrínseques, indagarem en el significat de la creativitat. Crearem sense judici, experimentarem amb el nostre ésser que s’expandeix a través d’l’art i la connexió interna.

7. Gènere

En la nostra societat, el gènere recobreix un pes molt important en la construcció de la identitat. En aquest taller indagarem i ens qüestionarem sobre les conseqüències que té el model cultural i educatiu patriarcal en el desenvolupament de la personalitat i de les relacions, explorant formes alternatives de criança.

8. Acompanyament de la sexualitat infantil

Un espai on reflexionar juntes sobre com acompanyar pel que fa al desenvolupament de la sexualitat dels i les infants. Tot compartint coneixement, experiències i recursos, reflexionarem sobre què és l’educació sexual, quins són els seus objectius, quins beneficis aporta a infants i adult @ s, diferenciant com es viu la sexualitat en cada etapa per poder acompanyar amb cura. També abordarem temes que sovint ens preocupen, com la prevenció d’abusos o la influència de la pornografia. Posarem la mirada en abraçar la sexualitat dels nens com a part del seu ésser.

9. Mirada sistèmica

La mirada sistèmica aporta a el món de l’educació claredat perquè famílies i professionals ocupem un lloc que ens cuida i que té cura. Ens ajuda a comprendre que les criatures vénen amb un bagatge de vida, amb una cultura, un sistema familiar i social a què mostrar respecte i amor … Amor a la VIDA. Abordarem les entrevistes amb famílies i les relacions interpersonals laborals. Tot això acompanyat de dinàmiques vivencials i un marc teòric de suport.

TROBADA I PREUS

Proposem nou mòduls de 4 hores, un dissabte a el mes, en horari de 10 a 14.30 amb una pausa de mitja hora.

El preu de cada mòdul és de 50 euros

Preu per als 9 mòduls és de 400 euros. A aquesta modalitat se li suma la possibilitat de venir a l’espai matinal per observar durant 2 matins

Si estàs interessat / da en realitzar aquests mòduls en criança respectuosa i en educació lliure, pots adreçar-te a info@xantala.es indicant el teu interès. Si ens deixes un número de telèfon podem parlar personalment sobre el que necessitis.

Les places són limitades a 15 per a cada mòdul.

Les dates plantejades són les següents: 23 d’octubre, 27 de novembre, 18 de desembre, 29 de gener, 19 de febrer, 19 de març, 30 d’abril, 21 de maig y 18 de juny.

ELS FORMADORS

Dani González

Mestre diplomat d’Educació Infantil, formació en “Eines d’autoconeixement, cap a una educació més humana”, formació en acompanyament de la sexualitat infantil, formació en gestió de conflictes i processos de mediació, formació “El Cura de l’Ànima Infantil”. Pare, acompanyant en projectes d’educació lliure des de fa 12 anys i membre de l’equip de coordinació pedagògica de Xantala.

Felícia (Patrícia de Diego)

Coordinadora de la Trans-Formació. Mare, acompanyant en projectes d’educació lliure (criança-infantil). Amb 12 anys d’experiència. Ex-membre de l’ICE de la UB en pedagogia sistèmica i coaching sistèmic organitzacional. Formadora en l’Institut Integratiu i en la XELL. Membre del grup de treball de la XELL. Gestora de Xantala. Assessorament sistèmic a famílies i equips de treball.

Joana Marquilles

Mestra d’Educació Infantil, psicomotricista en la línia de Bernard Aucouturier en Educació i Prevenció (AEC. Barcelona), formació en Bioenergética i Eneagrama (Bioenergètica Barcelona), formació en Educació Lliure (CRAEV). Acompanyant en diversos projectes d’educació lliure, viva i activa. Actualment acompanyant en Xantala i membre de l’equip de coordinació pedagògica de Xantala.

Jordi Ramon

Mestre en Educació Primària, ballarí, pare i acompanyant en Xantala durant 10 anys i coordinador de la gestió durant 3 anys. Amb més de 20 anys d’experiència en el món de l’educació. Membre de l’equip de coordinació pedagògica de Xantala.

Roberta Castellan

Graduada en comunicació intercultural. Formació en educació lliure (La Caseta, Barcelona), acompanyament emocional (SENDA, Barcelona) psicomotricitat educativa-preventiva en la línia de Bernard Aucouturier (AEC, Barcelona). Acompanyant a Xantala i membre de l’equip de coordinació pedagògica de Xantala.